maandag 11 augustus 2008

Ding 19

Sociale netwerken
Nu snap ik het verschil tussen Hyves en msn. Msn is chatten met iemand die ook online is. Via Hyves kun je je eigen vriendengroep maken en contacten onderhouden. Ook kun je via Hyves dus je eigen profiel en daarmee interesses duidelijk maken en op die manier vrienden vinden.
Rondgekeken via LinkedIn; lukte niet me in te loggen met de 23dingen gegevens (voor- en achternaam?).
Facebook: lukte hier wel om met de 23dingen gegevens in te loggen, maar nee kon hier mijn draai echt niet vinden. Vond het hier heel erg onduidelijk wat de werkwijze is.
Daarom bibliotheek2 Ning maar eens geprobeerd. Kom hier bekende namen tegen, meld me hier toch maar aan en stuur een oud-collegaatje een berichtje. Om hier vrienden te krijgen moet je toch wel namen kennen lijkt me je kunt natuurlijk zomaar iemand benaderen maar lijkt mij niet echt te werken. Maar goed ook hiervoor geldt natuurlijk dat je langere tijd met een dergelijke site moet werken om echt te weten wat je eraan kunt hebben. Hoe zit het trouwens met second life hoe werkt dit, zonder dat je je daar meteen weer aanmeld?
Vraag me wel af hoe het nu echt zit met privacy op deze social networking sites.
Misschien leuk voor en bibliotheek om via bijv. Hyves een vrienden leesclubje op te richten.

1 opmerking:

Obdigi zei

Hoi Digiland,
Stap je in Second Life, dan kom je in een hele eigen virtuele wereld. Te vergelijken met een game. Heel apart: de huizen hebben geen daken, want het regent er nooit. En iedere speler kiest een leuke avatar, ziektes bestaan niet.
Over de privacy op sociale netwerken: bij Hyves bleek dat mensen toch ook behoefte hadden aan privacy en daarom kun je nu je profielpagina alleen aan bekenden geven. Anderzijds is het mooi dat mensen zich niet verschuilen, anders had je ws. nooit je oud-collegaatje ontmoet?