vrijdag 1 augustus 2008

Ding 16

Youtube
Leuk die filmpjes op internet. Gebruikte ze zelf al voor informatie bijvoorbeeld over campings, huizen die te koop staan, informatie voor werkstukken en spreekbeurten. Echt superhandig als informatiebron, niets zo duidelijk als een filmpje geeft nog duidelijker een beeld dan een foto.
Volgens mij kunnen wij in de bibliotheek een heel duidelijke databanken- en catalogus instructie verzorgen via een filmpje voor onze klanten.Ik merk zelf tijdens deze cursus ook hoe informatief de filmpjes bij de verschillende dingen zijn.
De bibliotheken zouden filmpjes ook goed kunnen gebruiken als promotie middel, voor allerlei acties, activiteiten e.d.
Nou een filmpje van youtube had ik uit eigen beweging al op mijn weblog geplaatst.

1 opmerking:

Obdigi zei

Hoi digiland,
Goed idee van die instructieve filmpjes. Ik vind trouwens de demo bij de Zwolse catalogus ook heel duidelijk.