vrijdag 8 augustus 2008

Ding 17

Web 2.0 voorbeelden
Tja als je eenmaal rondkijkt op een web 2.0 dienst, dan verdwaal je erg makkelijk. Er zijn zoveel verschillende diensten. Maar wel heel veel engelstalig. Het viel me wel op dat voor elke web 2.0 geldt dat het handig is om goede tags te kennen, en dat het eigenlijk ook wel handig is als je al het een en ander weet van web 2.0 toepassingen.
Je ziet enorm veel sites voor photosharing, bookmarks, chat, organizers, socialnetworking.
Veel ingewikkelde en voor mij onbekende opties, die mij ook niet zo 1,2,3, duidelijk werden maar gelukkig ook een heel bekend iets: het boeken van een hotel via een site. Is dit ook een voorbeeld van web 2.0??
Ik vond GO2web20.net het mooiste qua layout en voor mij ook het meest uitnodigend om rond te kijken en verder te zoeken. Zag al gauw een soort chat programma waar je met elkaar kunt chatten in je eigen taal, leuk maar niet gratis. Wat wel gratis is en leuk: 'Mymagazines' http://www.mygazines.com/magazines/?v=recent_published
Hier kun je terecht voor het uploaden, delen en archiveren van tijdschriften en tijdschriften artikelen. hele tijschriften kun je hier digitaal doorbladeren. Het is natuurlijk wel weer engels. Je kunt wel zoeken op Nederlandse uitgaven van tijdschriften maar daarin kon ik niet veel vinden.
Maar als je deze web 2.0 diensten goed wilt bekijken dan ben je nog wel even bezig.

2 opmerkingen:

Obdigi zei

Hoi Digiland
Wat heb je stevig doorgewerkt in de vakantie. Complimenten hoor! Over web 2.0: je vraagt je af of het boeken van een hotel ook web 2.0 is. Zoals ik het heb begrepen, speelt bij web 2.0 altijd iets mee van “zelf info maken” en “met elkaar delen”. Mygazines voldoet daar wel aan. Ik zag bv. Cosmopolitan, maar heb verder niet ingelogd. Jij wel? En kan je dan alle recente artikelen fulltext lezen?

Anoniem zei

Ja, je kunt hier alle artikelen fulltext lezen, je kunt zelfs door het tijdschrift bladeren alsof het voor je ligt.

Gr, Digiland