maandag 11 augustus 2008

Ding 18

Library Things
Eindelijk een toepassing van web 2.0 waarvan ik snel door heb hoe het werkt. Ook een echt leuke toepassing in mijn beleving. Hier kun je je eigen boekencollectie op nemen en allerlei aanvullende informatie toevoegen zoals tags (natuurlijk), waardering, samenvatting etc... Bovendien kun je door jouw boekenkeuze doorklikken naar andere lezers die ook hetzelfde boek hebben gelezen, en zo hun mening over het boek te weten komen. Een andere leuk iets is dat je mensen met dezelfde smaak qua boeken kunt vinden zodat jij op die manier weer titels ontdekt die jij ook leuk of interessant zult vinden om te lezen.
Van de vertaalde titels vind je natuurlijk veel meer leden die die titel ook gelezen hebben dan van de niet vertaalde titels.
Op de site van libraryThings.nl heb ik een eigen account aangemaakt waar ik de eerste 10 titels heb toegevoegd die ik op een van mijn boekenplanken thuis heb staan. Toch vrij veel werk, in elk geval als je dit uitgebreid wilt gaan doen, dus incl. trefwoorden, omschrijving, toevoegen van de juiste omslag etc... Maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt...!

1 opmerking:

Obdigi zei

Hoi Digiland,

Zou het publiek dit ook gebruiken wanneer het aan de catalogus is gekoppeld?